Han vill göra sig hörd, se mig, snälla se mig skriker alla troll i kör

Han skakar hand och ler mot mig men sedan när jag går
Börjar snacket undrar hur han mår – var får han pengar ifrån
Bakom änglaridån så hänger denna demon
Han tisslar och tasslar och höjer sin stränga nivå
Han googlar mig i hemlighet – en privat Gollum
Förföljer mig på facebook med dom andra hat-trollen
Känner mig hårt hållen, spottar ut hårbollen
Jag vet att evigt deprimerad är en svår ålder
Kompis – han vill stänga bondens mun
Därför måste snubben kommentera ondskefullt
Sitter på sitt toalettforum framför tangentbordet
Propagandan är så förförisk så man kan lätt tro det
Killen spelar streetsmart, tuggar för mycket knivblad
Och hjärtat har samma temperatur som frysens is-har
Är versen klar, nej lite kvar, dina hinder bestiger jag
Skakar om dina föreställningar och stiger av
REF

Han heter avundsjuka, han är kusin med jantelagen
Och blir galen utan framgång
Han vill göra sig hörd, se mig snälla se mig skriker alla troll i kör
VERS 2

Han använder googlekartan och spanar in ett hus
Har tiotusen synpunkter på ett timmer hus
Jag tror han väntar på att tålamodet rinner ut
För han har skyfflat skit på mig enda sen min debut
Klart att han är där vid mitt Instagram
Försöker spela stenhård som bara Flinta kan
Han får hela stället att stinka skam
Men sanningen vet att han är en vilsen man
Förut sa han att jag var pop med för tajta kläder
Du borde inte sjunga, och du måste rappa lägre
Inga syntar i låten det äkta tappar värde
Idag låter hiphop precis så, så tacka världen
Alltid varit före min tid, han ska förstöra mitt liv
Hittar fel överallt och vill framföra kritik
Han är vidrig och försöker pissa ner mitt revir
Men jag flyger så högt att inget nuddar min stil

REF

VERS 3 

Han borde känna att han brinner upp inifrån
Som du beter dig så verkar jag vara din idol
När du har lugnat ner dig, jag lovar jag ringer då
Lika troligt som att radio plockar upp mitt singel spår
Psykologiska mail som svarar jättebra, MEN
Du vet positivt först negativt sen
Pallar inte med den där’a retoriken
Därför är min hjärna på planet musiken

Kommentera här: