Jag glömmer all stress, vill inte prata med nå snutar

Har suttit inne ett par timmar, är så trött på dessa plitar
Jag stänger mina ögon, bara lyfter upp mina vingar
Vettefan var jag ska, vill bara bort härifrån
Förvandlas till en fågel och ba sväva genom moln
Titta ner på allihopa, när jag flyger mot något bättre
Jag hittar mitt paradis och lämnar detta häkte
Det första jag ser, är mina barn där i parken
Jag fäller en tår, men måste lämna detta landet
Flyga, och komma bort från det som är min verklighet
Drömmen om att komma hem, uppleva kärlek
Jag stannar till vid mammas grav, jag svär jag känner mig
Äntligen hemma, hennes själ är här och hjälper mig
Jag hittar styrka, jag fortsätter flyga
Jag glömmer all stress, vill inte prata med nå snutar
Men när jag öppnar ögonen, har det blivit kväll
Och jag inser att jag är kvar i denna cell

Ken ring:
Ibland vill man bara flyga iväg och dra
Bara se vad som finns i denna värld idag 

Ibland vill man bara flyga iväg och dra
Bara se vad som finns i denna värld idag 

Jaouli:
Jag tar ett djupt andetag, flyger och drar
Mår inte längre bra, måste ba få ge mig av
Försvinner bort från verkligheten, fastnar här i drömmen
Kollar ner mot jorden då jag själv vandrar som ett spöke
Kollar in i mammas ögon, och jag ser en massa lidande
Från en riktig kvinna, äkta mor, en sann krigare
Livet blev inget vidare, hon kämpar så gott det går
Önska jag kunde vara plåstret på alla hennes sår
Torkar bort tårar hon fällt för mina bröder bakom galler
Jag vet hon ber till Gud att inte jag faller
Jag svävar över marken, men där ingen ser mig
Kollar över andras liv med min skyddsängel bredvid mig
Fast på en annan plats, och vill ej tillbaka
Tänker på min situation och allt som jag knasat
Jag vaknas upp av ett ljus som tänts
Kollar upp mot himlen, jag hoppas pappa inte skäms

Jaouli:
Ibland så vill man bara flyga iväg och dra
Trött på allt, pallar inte längre vara kvar

Ibland så vill man bara flyga iväg och dra
Så ta hand om dig, vi syns väl om nån dag


Dawouid:
Ey, jag flyger iväg och drar
Från missioner som tinger
Mitt behag, till det liv jag nu har
Möter livskraft på vägen, tänker allt har sin mening
Låts ingen skapa minnen och denna värld anses liten
Så håller jag mitt sikte, hela vägen fram till grinden
Bara Gud är mitt vittne om den öppnas eller inte
Till dom runt omkring mig, ett tyst ögonblick för att ghetto-martyrer
Låt musiken va bikten, för alla våra synder
En glögg sprit för dom som sitter inne
Inte långt borta (?) skapas bilder för livet
Så svävar jag med vinden bakom ryggen och tänker shit bre
Medan vi faller, våra själar lever sanning
I en värld där det centrala är hur du faller
Inte vägen ner, utan mer hur din landning
Skapar frihet på sitt sätt genom handling

Kommentera här: