så vet du vad att från och med idag, så sköter du dig själv och du låter mig va

Vem är du?:

Intro:

Okej,

så efter ett helt liv i arbete så är jag tydligen

en samhällsbelastning också, vem fan är du?

 

Refräng:

Vem är du,

att stå och peka finger åt mig,

vem är du,

att kritisera mitt liv,

vem är du? (vem är du?)

Vem är du? (vem är du?)

Vem är du? (vem är du?)

Vem är du?

 

Vers 1:

När jag var liten fick jag lära mig att slå tillbaks,

för ingen annan kommer slåss för dig det lovar jag,

dom orden farsan sa satte sig i skallen på mig,

så håll nu planen pojk annars kommer tanken slå dig,

att det är du som måste ändra dig,

för att få ett någorlunda liv,

ska inte tro att dom vill hjälpa dig,

dom vill begränsa dig och hålla dig på plats,

kommer aldrig bli som dom för vi är arbetarklass,

vi är så kallat lite mindre begåvade,

vi jobbar hela livet för att senare bli rånade,

och samma sort som vill hålla oss kort,

vi ska finna oss i skiten och den lott vi fått,

för om man sticker ut och vägrar lyda snällt,

blir man stämplad som en samhällsfarlig galen kriminell,

så, om jag är den som borde sitta i bur,

då kan man fråga sig vad fan är då du?

 

Refräng:

Vem är du,

att stå och peka finger åt mig,

vem är du,

att kritisera mitt liv,

vem är du? (vem är du?)

Vem är du? (vem är du?)

Vem är du? (vem är du?)

Vem är du?

 

Vers 2 (Schtii):

Jag vet du viskar bakom min rygg när du tror jag inte ser,

du tar dig rätten att fördöma tror dig veta vem jag är,

för att någon som du kännt nån gång känt nån som kände mig,

och för att saker som jag levererar irriterar dig,

så hjälper du gärna till att snacka så att rykten sprider sig,

så att folk som diggat upp mig börjar dissa ner min grej,

men vad vet du?

vet du vad jag drömmer om?

Vet du vad jag tänker på när mörkret faller över stan?

Vet du vad jag upplevt hur jag blev den jag är?

Eller dömer du mig bara utifrån ytan som du ser?

Nej jag har aldrig varit någon fin i kanten tjej,

har hår på mina ben, jag tarit en snus och gaddar mig,

och det faktum att jag står på scen kanske skrämmer dig,

men ingenting berättigar dom saker som du säger,

nej, så vet du vad att från och med idag,

så sköter du dig själv och du låter mig va.

 

Refräng:

Vem är du,

att stå och peka finger åt mig,

vem är du,

att kritisera mitt liv,

vem är du? (vem är du?)

Vem är du? (vem är du?)

Vem är du? (vem är du?)

Vem är du?

 

Outro (Schtii):

Vem vem vem vem vem vem är du,

som tar dig rätten att döma mig nu,

vem vem vem vem vem vem är du,

du har väl ingen aning om vem jag är eller hur,

vem vem vem vem vem vem är du,

som tar dig rätten att döma mig nu,

vem vem vem vem vem vem är du,

du har väl ingen aning om vem jag är eller hur,

eller hur eller hur,

du har väl ingen aning om vem jag är eller hur.

Kommentera här: