sen lärde jag mig ganska fort att man ska hålla munnen stängd. jag fattar också att varje beslut får en konsekvens, och du kan inte stå där och säga om, eller men

Sett släktingar försvinna till himlen under mina tonår
Han hade satt en snara i sitt tak i lägenheten
Han hade satt en snara i tak i lägenheten
Och förklarade för mig att det var nödutgången, repet
Sett han deala droger, sett han ignorera fråger
Sett han flyta där bland molnen innan jag kom till tonåren
Hört han prata om demoner, sett han glömma bort sin son men
Allting har en mening så jag hoppas att vi går en

Ref

Aldrig haft en guldsked i min mun
Aldrig levt i nått som kallas slum
Men alltid tänkt att allt det här är en dröm
För det jag sett som ung, ska man inte se punkt
Aldrig haft en guldsked i min mun
Aldrig levt i nått som kallas slum
Men alltid tänkt att allt det här är en dröm
För det jag sett som ung, ska man inte se punkt

Vers.2

Jag har sett indrivare knacka på ytterdörren sen
Lärde jag mig ganska fort att man ska hålla munnen stängd
Jag fattar också att varje beslut får en konsekvens
och du kan inte stå där och säga om, eller men
Sett svarta pengar regna hört grannar vi ska tänka
Sett allt från pundare till snutar bara stå å blänga
Kan alla knep alla slang om hur man döljer det
Lär man sig inte det så kommer det garanterat fler
Mycket tissel tassel ryktena kommer ikapp en
Jag spelar hård men allting kommer tillbaks under natten
Det handlar bara om att överleva den etappen
Och flytta fötterna framåt, slå aldrig av på takten

Ref

Aldrig haft en guldsked i mun
Aldrig levt i nått som kallas slum
Men alltid tänkt att allt det här är en dröm
För det jag sett som ung, ska man inte se punkt
Aldrig haft en guldsked i mun
Aldrig levt i nått som kallas slum
Men alltid tänkt att allt det här är en dröm
För det jag sett som ung, ska man inte se punkt

Vers.3

Hela resan har lärt mig vad som är viktigt på riktigt
För allting som jag sett blev ingen jävla picknick
Ett skillsmässobarn som levde i sig själv och var
Ganska frånvarande för han sökte efter ett svar
Jag vet hur man lever idag
Jag kom från en narkoman
Så döm mig vet du var
För vad kan kallas normalt
Mina dagar som ett barn 
Var som en film men jag blev van
Jag kom nog till mitt svar
Jag måste bli en bättre far.

Ref

Aldrig haft en guldsked i mun
Aldrig levt i nått som kallas slum
Men alltid tänkt att allt det här är en dröm
För det jag sett som ung, ska man inte se punkt
Aldrig haft en guldsked i mun
Aldrig levt i nått som kallas slum
Men alltid tänkt att allt det här är en dröm
För det jag sett som ung, ska man inte se punkt

Kommentera här: