Man har tusen saker att göra men tiden är för kort, så jag skriver listor och kastar bort dom

Intro

Ser du problemet, man har ta det lugnt gener i hela systemet
Jag ser det problemet, man har ta det lugnt gener i hela systemet


Vers.1

Från en generation där ingen lagar mat
Där man frågar, hur är läget, jo tack bara bra
Vi säger att man chillar men dom svarar lat
Jag kan ge dig exempel på hur jag tar min dag
Vill du träffas nåt så kom hit (Du ta det lugnt)
Gå till affären, det är för långt dit (Ta det lugnt)
Två kilometer, är du konstig (Ta det lugnt)
Jag kallar det för en enorm bit
Man har tusen saker att göra men tiden är för kort
Så jag skriver att göra listor och kastar bort dom
Msn till Myspace, Myspacec till Msn
Det är där vi lever och vi träffar våra vänner sen

Dom kallar det problem men jag säger ta det lugnt gener i hela systemet
Dom kallar det problem men jag säger ta det lugnt gener i hela systemet


Ref

En sak som är säker är att jag
är som en slacker hela da'n

En sak som är väldigt säker
Allting som jag andas och äter
Tänker jag du är det här värt det
En sak som är säker, född till en slacker


Vers.2

Från en generation där vi vill bara va
Och bara göra dom sakerna som vi klarar av
Vi nöjer oss med tvspel och en databas
Alla under 30 tycker så, så svara ja
Gör din lista börja lodrätt (Du ta det lugnt)
Jobba dig nedåt så ja, fortsätt (Ta det lugnt)
Men under ytan som en flodhäst (Ta det lugnt)
Fattar alla att det är nog bäst
Att vi skiter i det där plus att tvkvällen börjar sju
Pallar inte nu kanske när programmet tagit slut
Softa ner du, ta det lugnt jag menar herrgud
Den listan kommer finnas kvar tills det vi suddat ut

Dom kallar det problem men jag säger ta det lugnt gener i hela systemet
Dom kallar det problem men jag säger ta det lugnt gener i hela systemet


Ref

En sak som är säker är att jag
är som en slacker hela da'n

En sak som är väldigt säker
Allting som jag andas och äter
Tänker jag du är det här värt det
En sak som är säker, född till en slacker

Dom kallar oss slackers
Säkert, jag vill bara softa så ofta jag kan
Dom kallar oss slackers
Säkert, jag vill bara softa så ofta jag kan

Kommentera här: