Det skönhetsideal som vi byggt upp fram tills idag är så skruvat att det skickar en liten tjej till sin grav

Det tog mig, 25 år att fatta att jorden är ett avlopp
Och jag ska säga exakt vad jag tycker utan avbrott
Jag gillar inte hur den vanliga människan resonerar
Gillar inte dubbelmoralen som kommer varje fredag
Gillar inte att media kontrollerar människors liv
Vad du ska ha på dig, vad du ska käka och köra för bil
90 procent av skiten jag läser handlar om kändisliv
Dom andra 10 procenten handlar om något negativt

Ref

Andas
Så jag måste ta ett djupt andetag
Andas, andas, andas, andas
Måste blunda för dom saker jag ser varje dag
Andas, andas, andas, andas
Så jag måste ta ett djupt andetag
Andas, andas, andas, andas
Måste blunda för dom saker jag ser varje dag
Andas, andas, andas,

Vers.2

Du måste banta, du måste sluta röka, sluta snusa
Fast det var ni som lärde oss att röka, snusa, så sjuka
Nu kan dom tjäna pengarna åt andra hållet
Så många plåster och tuggummin att jag tänker revolver
Det skönhetsideal som vi byggt upp fram tills idag 
är så skruvat att det skickar en liten tjej till sin grav
Alla går runt i sin egen bubbla och spelar glad
Dom flesta måste bli något som familjen tycker är bra
Kliv utanför lådan, ta ett steg utanför ringen
För livet är lite större än fikarum och kändismingel

Ref

Andas
Så jag måste ta ett djupt andetag
Andas, andas, andas, andas
Måste blunda för dom saker jag ser varje dag
Andas, andas, andas, andas
Så jag måste ta ett djupt andetag
Andas, andas, andas, andas
Måste blunda för dom saker jag ser varje dag
Andas, andas, andas,

Vers.3

Jag måste ta ett andetag
För varje jantelag
Som kryper fram idag
Sverige blir aldrig bra
Så många tyckare, så liten sandlåda att leka i
Så många hycklare att jag inte pallar att peta i
Det där'a egentligen men jag måste toucha ämnet
Jag måste nämna att jag inte pallar snacket längre
Orkar inte ens möta ryktena som svävar omkring
För när jag plockar ner dom kommer 150 till

Ref

Andas
Så jag måste ta ett djupt andetag
Andas, andas, andas, andas
Måste blunda för dom saker jag ser varje dag
Andas, andas, andas, andas
Så jag måste ta ett djupt andetag
Andas, andas, andas, andas
Måste blunda för dom saker jag ser varje dag
Andas, andas, andas,

Kommentera här: