Bonde söker fru, singelmamma söker du, människor behöver hjälp med allt idag, det är sinnessjukt

Han som var på ettan är på tvåan idag
han sjunger eller kommenterar frågor och svar
Så, jag behöver inte säga namnet till barn
men dom är kända för att va kända ja det står i min rad
Så, har kanalerna så dålig fantasi att
man ser samma trötta människor som bara byter plats
Gå igen väggar, leker lekar, sjunger sånger
Nu ska alla laga mat men ingen kan vi vet ju om det
Hur många hem i Sverige kan man göra om
har familjen ingen egen vilja kan man ropa "kom nu!"
Jag tänker frågesport, tänker på debatt-program
borde göra debatt-program när tiden räcker till ibland.

Ref.
Jag ser samma människor på varje tv-kanal
(Samma människor på varje tv-kanal)
X4

Bonde söker fru, singelmamma söker du
Människor behöver hjälp med allt idag det är sinnessjukt
Och du blir vad du äter, är du tjock, skippa de
Hur kan man tro på detta program när chefen själv är ganska (FET, FET, FET, FET!!)
Jag tycker om program där folk får betalt o tycka
som jag gör nu men skatteverket gillar visst att knycka
På tal om skatteverket, har ni sett på lyxfällan?
Finns dom människorna på riktigt här i Sverige, snälla
för dom blir glada när dom lär sig mellanstadie-matte:
Inga pengar kan du inte handla med ditt jävla arsel!
Och reklamen dödar mig den kommer stup i kvarten
du vet, gå på toa, ut i köket, koka kaffe.

Ref.
Jag ser samma människor på varje tv-kanal
(Samma människor på varje tv-kanal)
X4

Herregud, har du sett sanningens ögonblick?
Ta samma människor, planera vilken död dom fick
få,få, skulle kanske kunna ha
Dom finns på riktigt alltså, shit det här är underbart!
Älskar debatten när han som ställer frågan
kollar ner på pappret, låtsas lyssna på han
Och dom visar samma filmer med en månads mellanrum,
vadå har folket glömt det efter en månad, fan är du dum?

Ref.
Jag ser samma människor på varje tv-kanal
(Samma människor på varje tv-kanal)
X4

Kommentera här: