Allt jag gör är hata, mannen, försöker inte tappa greppet

Aina hatar, trakasserar o spanar
Fienden planerar mord o jagar
Min guzz hon klagar
Försöker lappa ihop det, som inte går o laga
Vilken fucking saga
Klassik e på gatan, Mannen
Allt jag gör e hata, Mannen
Försöker inte tappa greppet
Skeppet, får inte sjunka jag måste, befinna mig i rätten
För hanterare lägger stressen
Dem vill ha ett samarbete
Men dem misskalkulera mitt kriminella samvete
Hanterare vill använda mig som bete
Tacka NEJ! Mannen, för mig var judas sketen
Rullar ner luvan ännu en gång
Följer samma mönster, dansa till samma sång
Jagar para, som en flummare jagar bång
Reflekterar min skolgång
ifrågasätter min destruktiva jargong
Reflekterar miljonprograms betong
Jag försöker bygga slott, slutar upp med en fond
Där alla stenar kalkylerar g-g-g-g-g-gång på gång


[Ref]
"Dani M" (Text Lani Mo)

Ja Jag måste var på min vakt (min vakt)
För svarta moln har lagt sig över min trakt
Kom mot oss, stor chans att du blir fackt
Men kom ihåg om farbror blå klipper dig, var iskall
Jag hoppas du e på din vakt
För svarta moln har lagt sig över din trakt
Mina grabbar har inget att förlora minst sagt
Skiter i, redo för krig, med kartellen lever gatuliv



[Vers 2]
"Sebbe" (Text Kinesen)
Gatuberättelse, varje centrum målar upp ett lukt
Slott döljer faktum att den gatan är en låt
Och att få var inne på brott
Insett nått
Slutar alltid blodigt och rått
Tänker på, alla år jag fått
Alla millar som har gått
Alla ekon av skott
Som fått mitt hår o börja bli grått
Som Chito, va händer bror
Tack vare stressen vad var det värt?
Känner ingen kärlek här 
Mannen, jag vill vara kär
Bli av med all smärta som jag bär
Min själ e traumatiserad av misär
Tänker på min son får ångest jag svär
Vill byta atmosfär
Hur ska det gå till?
Det är inte så att jag inte vill
Fångad av gamet, o fienden måste sätta livet in
Alltid jagar en mil
Där heroin får liv och gå till spill
Valde gatuliv istället för en sil
En annan typ av misär, Misär med stil
Märkeskläder, fet klocka och en lyxbil
Diamantring, bling bling
Robbish, Ching ching
Para, king king
Bling bling
Robbish, Ching ching
Para, king king

[Ref] 
"Dani M" (Text Lani Mo)
Ja Jag måste var på min vakt (min vakt)
För svarta moln har lagt sig över min trakt
Kom mot oss, stor chans att du blir fackt
Men kom ihåg om farbror blå klipper dig, var iskall
Jag hoppas du e på din vakt
För svarta moln har lagt sig över din trakt
Mina grabbar har inget att förlora minst sakt
Skiter i, redo för krig, med kartellen lever gatuliv
[Vers 3]
"Sebbe" (Text Kinesen)

Fuck dessa av last
Med para som rikemans bazz
Louis Vuitton, bär det själv med tung klass
Har på mig ett ?????
Men all blod spilla gör min själ rutten
Collateral damage när nån på gatan blir skjuten
När jag kastas åt lejonen dem sliter sönder bitet
Social kannibalism ba kör underklass tillslutet
Restriktion minska konstruktion
Ångest o depression 
För rikemans Prozac är lika med 1 million
Underklassen offras, misär blir fattig mans dom fucked up samhälle
Fattiga får ej uppehälle
Vissa jagar fix, men benim fixa robbish istället
Åt högern finns problemet
Skrupulös kapitalism, manipulera hela spelet
Sverige strävar efter kapitalismen 
Äcklig politik arbetaren söker fitt-rasismen
Gå i mina skor
Jag haltar hostar blod
Filtrerar allt mitt hat för o få ro
Hatet rinner i mina ådror som en flod
Kan inte fatta vad jag gjort i denna världen för flos

[Ref]
"Dani M" (Text Lani Mo)

Ja Jag måste var på min vakt (min vakt)
För svarta moln har lagt sig över min trakt
Kom mot oss, stor chans att du blir fackt
Men kom ihåg om farbror blå klipper dig, var iskall
Jag hoppas du e på din vakt
För svarta moln har lagt sig över din trakt
Mina grabbar har inget att förlora minst sakt

Kommentera här: