Över ytan kan jag skryta, flyta fett omkring. ni tror ni känner mig men ni vet ingenting

Toppen av ett isberg (med Cleo)
[Boltes]
Jag svarar snabbt i telefonen, jag är alltid på hugget
yes, dom kan tänkas ta oss men dom har en jävligt taskig budget
Jag tackar ja till allt, jag kan betala för det
men har blivit duktigare förhandlare med arrangörer

Snackar vitt och brett och brer gärna på
När allting verkar kört ångar jag på ändå
men levererar alltid, jag står för orden
och skjuter jävligt långa skott med hagelbössemetoden

Klick-klick, boom! Fredrik Boltes motherfuckers
med attityd som nattetid förvandlas till skakad maracas
Då är jag tjock och rädd och ensammast i världen
och livrädd när doktorn ska kolla mina värden

så jag, springer in på scenen, hoppas nu några skriker
Lever på kärleken som kommer från er i publiken
Det funkar som en drog, jag vet, det är fel
Det varar bara någon timma, plus ett merchandise-efterspel

Kicken gör en galen, det är både ont och gott
för jag vill gärna va den som har blivit nåt
Kritiserar gärna kärriärister men hård som sten i musikindustri-pyramiden, om ni bara visste…

[Refräng]
Ni tänker: “Han lever fett och dom har inga problem”
men ni ser toppen av ett isberg när ni ser oss på scen
Över ytan kan jag skryta, flyta fett omkring
Ni tror ni känner mig men ni vet ingenting

[Cleo]
Så Cleopatra, jag är så glad för dig, låt mig ba gratulera
Ser att du figurerar typ överallt du, jämt och spelar
Hela Sverige pratar om dig, stora ovationer
Yo, din EP sålde slut, kommer du? Vi skålar nu!

Men dom vet inte vad som döljer sig i mina tankar
bakom löshåret och sminket och lösögonfransar
och bakom hypen och streetcreden och tjockt många views
där chillar en liten flicka som inte pallar hålla ut nå mer

För det kan verka hype men det är inte allt
Jag kan verka stark men det känns så kallt
och det kan verka nice med gratis bärs bakom scen
Jo, jag tackar för dom men dom löser då fan inte mina problem

Mamma, varför går du alltid, åker iväg?
Han klamrar sig fast hårt i famnen när han gråter i knät
Jag är tom på energi, sveket som blir när jag väljer musik
men jag vet jag gör det för det här är mitt liv
[Boltes]
Hur många views har du? Hur många likes har jag?
Sträck upp en hand i luften, hoppa på min signal!
Så desperat efter prat om mitt prat
Tyvärr så glömmer jag kärlek men förtränger aldrig hat

Fake it til’ you make it, hoppas att ingen ser
hur vi lever och sover när vi är på ”turné”
men säljer T-shirts, klistermärken och pins
Men jag ger inte upp förrns jag nått ut till alla som finns

men P3 spelar inte låten, Luger vill inte boka
tidningen vill inte skriva, när dom väl gör det stavar dom alltid fel!
Aldrig mätt, aldrig nöjd, aldrig klar
missnöjd med det mesta fast de egentligen är underbart

Det kan bli ensamt ibland på den lilla topp som jag nått
med mer bekräftelsebehov än vad dom flesta förstått
men jag har aldrig varit den som snortat pulver i logen
men fått en jävla massa blandsaft och en och annan chipspåse

[Refräng]
Ni tänker: “Dom lever fett och dom har inga problem”
men ni ser toppen av ett isberg när ni ser oss på scen
Över ytan kan vi skryta, flyta fett omkring
Ni tror ni känner oss men ni vet ingenting

Jag tänker: “Ni lever fett och ni har inga problem”
men jag ser toppen av ett isberg när jag ser er från scen
Över ytan kan ni skryta, flyta fett omkring
Jag tror jag känner er, men jag vet ingenting
Tillbaks>>

Kommentera här: