Det är synd att det är synd, skam att det är haram, för människor som bara älskar varandra

Qom ut
Hjärtat bultar hårt, stegen är lätta
situationen är svår, så få som förstår
När jag greppar din hand, släpper du den
för utåt är jag bara din vän, men men

Sluta skäms för vad har det är så fint och underbart
det är inte bättre att fly när man inte ens fäktat klart
fall inte för deras hat, fall inte för deras flum
Dom har ärvt sin ignorans, ingen vill vara elak och dum

Men ingen på jobbet fick veta, och inte din morsa heller
din syrra inte din brorsa, nu låter det som jag gnäller
Vi fick fly utomlands, Venedig och Köpenhamn
Promenader på stan där jag fick vara din man

Men jag vill ingenstans, behöver inte dra
Dom säger det är sveriges homofobiskaste stad
men de växer så det knakar, här finns mycket som saknar
men det kommer alltid kännas som hem

Igen!

[Refräng]
Kom ut, Jönne-reggae i en helt ny tid
Kom ut, One Love, fast med bredare perspektiv
Kom ut, med mig, gör dig själv en tjänst
Ärlighet varar länge, kärleken varar längst

Kom ut, finns ingenting att skämmas för
Kom ut, ta steget, trampa hårt så dom hör
Kom ut, med mig, gör dig själv tjänst
Ärlighet varar länge, kärleken varar längst

Det finns Rastafarianer och frikyrkoklaner
präster, pastorer, rappare och imamer
som kör på gamla vanor, rabblar dammiga rader
Dom fattar inte mig, jag fattar inte någon av er

Det är synd att det är synd, skam att det är haram
för människor bara älskar varandra
Respekt till Beenie Man, man önskar flera tänkte som han
Sizzla, lite kvar kvar att lära minsann

För han vill ha, blått och rosa, bärs och drink
Du bygger muskler och du köper smink
Byxor och kjolar, kalsonger och trosor
“If you fight love in Småland, you’re always a looser”

Kommentera här: